loading...

مدیر کسب و کار الکترونیکی اینترنتی

مدیر کسب و کار الکترونیکی - اینترنتی- آموزش بازاریابی- دیجیتال مارکتینگ و سئو

بازدید : 465
چهارشنبه 29 مهر 1399 زمان : 16:37

لینکدین با ۲.۶ میلیون کاربر ایرانی، روز به روز در حال گسترش است. اما چرا حضور در لینکدین اهمیت دارد و چگونه فعالیت در آن به آینده شغلی شما کمک خواهد کرد؟

لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ای است که حتی پیش از توییتر و اینستاگرام وجود داشته است. شهرت و اهمیت آن در سال‌های اخیر بیشتر شده و اکنون ۶۴۵ میلیون کاربر جهانی دارد. با تغییر روش‌های سنتی استخدام و اهمیت یافتن حضور آنلاین افراد، امروزه حضور در شبکه‌ای مانند لینکدین مهر تأییدی بر تجربیات حرفه‌ای افراد است.

۷ تأثیر مهم لینکدین بر آینده شغلی شما

۱. اعتمادسازی

پروفایل لینکدین مانند یک رزومه آنلاین و گسترده عمل می‌کند و گزارش کاملی از تجربیات و سوابق‌ شما را به نمایش می‌گذارد. حتی صرفاً حضور در این شبکه‌ حرفه‌ای، موجب اعتماد بیشتر افراد، به خصوص کارفرمایان، به شما می‌شود؛ زیرا که نشانه‌ فعالیت‌ تخصصی و آگاهی بوده و مهر تأییدی بر حرفه‌ای بودن شماست.

۲. نمایش در نتایج جست‌و‌جو گوگل

طبق تحقیقات ۸۰٪ مدیران قبل از استخدام ، نامتان را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنند تا از سوابق و آنچه که در مورد شما گفته شده اطلاع پیدا کنند. برای اغلب افراد، لینکدین اولین سایتی خواهد بود که نام آن‌ها دیده می‌شود. حتی اگر وب‌سایت و بلاگ شخصی دارید، پیدا کردن شما در لینکدین بسیار ساده‌تر است. یک پروفایل حرفه‌ای می‌تواند تأثیری بیشتر از وب‌سایت شخصی داشته باشد. همچنین با جست‌وجوی نام شما، تمامی‌شبکه‌های اجتماعی شما نمایش داده خواهند شد (اگر با نام خودتان باشند) و چه بهتر که شبکه حرفه‌ای لینکدین، پیش از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام دیده شود.

۳. ایجاد شبکه‌ بزرگی از افراد متخصص و فعال

فعالیت در این شبکه اجتماعی به شما در یافتن شبکه‌ای از افراد متخصص و فعال در زمینه کاری‌تان کمک می‌کند. علاوه بر کمک گرفتن از این افراد و تبادل دانش و اطلاعات، حضور در این شبکه امکان همکاری‌های آتی با این افراد و توسعه کسب‌وکارتان را فراهم می‌کند.

۴. مستحکم کردن ارتباطات پیشین شما

حفظ ارتباط با افرادی که از قبل می‌شناسید، مانند همکاران قبلی، اساتید، هم‌دانشگاهیان و حتی افرادی که در رویدادها دیده‌اید؛ به اندازه ایجاد ارتباط با افراد جدید اهمیت دارد. لینکدین فضایی حرفه‌ای و مناسب برای تداوم این ارتباطات است. تکرار نام و چهره شما، تبادل نظر و اطلاع از زندگی حرفه‌ای افراد، کمک می‌کند تا به سادگی این ارتباطات قدیمی‌را حفظ کنید.

۵. راهنمایی برای یافتن مسیر شغلی

در این شبکه اطلاعات زیادی درباره زمینه‌های مختلف شغلی و گرایش‌های نوظهور آن‌ها وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و دقیق‌تر مسیر شغلی خود را انتخاب کنید. همچنین در این شبکه، بسیاری از افراد تجربیات شغلی خود را به اشتراک می‌‌‌گذارند که فرصت خوبی برای یادگیری و به کار بستن آن‌ها در شغل‌تان می‌باشد.

۶. وجود هزاران فرصت شغلی

امروزه دیگر راه‌های معمول و قدیمی‌استخدام، مانند آگهی‌ها کاربرد چندانی ندارد. روش‌های دیگری جایگزین آن‌ها شده که یکی از آن‌ها جست‌وجو در لینکدین است. بسیاری از مدیران و استخدام‌کنندگان در لینکدین حضور دارند و از میان افراد فعال به دنبال کارمندان جدید خود هستند. ابزارهای جست‌وجو این شبکه مانند جست‌و‌جو مکان، تجربیات و … فرایند استخدام را تسهیل می‌کند.

۷. ابزاری رایگان برای برندینگ شخصی شما

علاوه بر رزومه کاری، موارد دیگری مانند نظرات شخصی یا نحوه بیان و برقراری ارتباط، به طور مستقیم بر شناخت افراد از شما تأثیرگذار است. تصور افراد، برند شخصی شما را می‌سازد که می‌تواند به موفقیت شما در هر کسب‌وکار و زمینه‌ای کمک کند.

منبع: techrasa

لینکدین: گذشته ، حال و آینده
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی